Lustrumlunch tuinclub

Juni 2021 – We hebben er lang naar uitgekeken, maar onze hoopvolle verwachtingen zijn uitgekomen: het jubileumjaar is goed begonnen! Door de coronaperikelen hebben we als tuinclub het 35-jarig jubileum in 2020 niet kunnen vieren, maar  nu sinds kort weer kleinere groepen bij elkaar kunnen komen, hebben we als bestuur meteen besloten een jubileumlunch in het passende decor van het grote terras van restaurant Le Jardin in Rucphen te organiseren op 19 juni jl. De partners waren ook welkom en zo telden we in totaal 32 enthousiaste deelnemers, die niet alleen genoten hebben van de mooie ambiance en het heerlijke eten, maar vooral van de mogelijkheid elkaar weer persoonlijk te spreken. De foto’s spreken voor zich! Het bestuur werd voor vertrek door Henny van der Valk verrast met een mooie bos rozen, waarvoor hartelijk dank.

De tuinclub is in 1985 door Pien de Geus opgericht voor mensen die geïnteresseerd zijn in tuinen en tuinieren. Erelid is Jan Steenstra, die tien jaar een inspirerende voorzitter is geweest. Maar ook nu na 35 jaar bestaat de tuinclub uit mannen en vrouwen uit het Ruitersbos met een passie voor tuinen. We bezoeken een aantal tuinen in de regio, meestal op korte afstand van Breda voor de avondbezoeken. Daarnaast vindt  twee keer per jaar een dagtocht plaats binnen een straal van ca. 90km, waarvoor in de regel ruime belangstelling bestaat.Tijdens de voorjaars- en najaarsvergadering bij een van de leden thuis worden ook wetenswaardigheden en tips over onze tuinen uitgewisseld. Regelmatig nodigen we elkaar uit om elkaars tuin te bezichtigen waarbij een drankje en een hapje geen zeldzaamheid is. Kortom, we zijn een heel gezellige en actieve tuinclub!

Graag willen wij de bewoners van Bewonersvereniging  Ruitersbos in de gelegenheid stellen een aantal tuinen van onze leden te bezoeken op 28 augustus. Hiervoor wordt op tijd een lijst bekendgemaakt.

Tuingroet van Ineke Diepen, Wil Zaaijer, Anita van Etten en Monique Suijs